Sabtu, 14 April 2012

‘Lakukan yang terbaik’


LIVERPOOL: Steven Gerrard meminta rakan sepasukan beraksi sebaik mungkin, bukan seperti perlawanan pertunjukan apabila berkunjung ke Everton pada saingan separuh akhir Piala FA, hari ini.
Kelab berjiran itu kali terakhir bertemu di Wembley pada 1989 dan dengan tragedi Hillsborough bakal memasuki ulang tahun ke-23, ia pasti menambah emosi kedua-dua pasukan.

Liverpool menewaskan anak buah David Moyes dua kali musim ini selain memenangi Piala Liga di Wembley pada Februari lalu tapi Gerrard sedar dia serta rakan sepasukannya tidak boleh kehilangan fokus. “Ia satu penghormatan kepada saya untuk mengetuai pasukan di Wembley sekali lagi.
“Ia pasti satu perlawanan sukar dan sudah lama Liverpool serta Everton tidak bertemu di Wembley. Pasti ia amat bermakna kepada kedua-dua penyokong kelab. “Kami perlu melupakan cabaran dari Everton dan hanya perlu fokus pada perlawanan.

“Yang penting jangan terlalu yakin. Walaupun perlawanan berlangsung di Wembley, ia masih peringkat separuh akhir.

“Masih terdapat satu lagi rintangan untuk diharungi sebelum melangkah ke final.
“Kami percaya dapat menewaskan sesiapa saja termasuk Everton. Apa yang perlu dilakukan ialah memastikan kami sudah bersedia dan kekal fokus pada perlawanan,” katanya.

Bulan lalu, Gerrard muncul pemain pertama Liverpool mencatat hatrik ketika kedua-dua pasukan Merseyside bertemu di Anfield sejak Fred Howe melakukannya pada 1935. Keputusan itu serta kemenangan terbaru ke atas Blackburn menjadi tonik terbaik kepada kelab itu menjelang perlawanan hari ini.

“Kami menewaskan Everton dua kali tahun ini, ia sepatutnya memberi lebih keyakinan kepada kami. Tetapi kami perlu beraksi pada tahap sama di Wembley untuk mendapatkan keputusan seperti sebelum ini.

“Kami mempunyai barisan pemain yang mampu melaksanakan tugas dengan baik tetapi kami juga perlu memberi persembahan terbaik.” - Agens

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen la sikit!!